Duitsland

Messe Stuttgart richt dochteronderneming op in India

16/11/2023

Eerste evenementen vinden al plaats begin 2024

Met de geplande activiteiten in India wil Messe Stuttgart ook het aantal exposanten en bezoekers uit India in Stuttgart vergroten.

India is een van de belangrijkste markten voor de toekomst en volgens de OECD-groeianalyse van juni is India het snelst groeiende land in de G20 met als prognose een groei van zes procent voor dit jaar en een groei van zeven procent voor 2024. Er zijn voor Messe Stuttgart dus genoeg redenen om een eigen dochteronderneming op te richten in India.

Met een sterke economie, een jonge, groeiende bevolking en een focus op technologische vooruitgang is het subcontinent op weg om een economische wereldmacht te worden. De Indische evenementen- en expositiemarkt werd in 2020 geschat op 3 miljard euro en zou naar verwachting tegen 2026 6,2 miljard euro bereiken. Daarnaast zullen de evenementen in India een platform bieden om de diverse relaties tussen India en Baden-Württemberg te versterken.

Beurskalender al goed gevuld

De algemeen directeur van de nieuwe dochteronderneming, Schin Patil, en het team ter plaatse kijken al uit naar een goed gevulde evenementenkalender in 2024 onmiddellijk na de nieuwe oprichting. In het nieuwe jaar houdt het bedrijf MOLDEX India (19 – 23 januari) en FASTNEX India (19 – 23 januari) in Bangalore, gevolgd door LogiMAT India (28 – 1 maart) in New Delhi.

Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen:

Joni Van Gansbeke

Vertegenwoordiging van