Nieuws uit de bedrijven

Messe Stuttgart-CEO verkozen in de raad van bestuur van AUMA

15/06/2020

Roland Bleinroth werd op 9 juni verkozen tot lid van het bestuur van de Duitse beursfederatie.

Niet alleen AHK debelux had een algemene vergadering op 9 juni. Ook de federatie van de Duitse beursindustrie AUMA kwam op deze dag bijeen voor haar jaarlijkse bijeenkomst in het Cape Europe Congress Centre van Messe Frankfurt.

Daar werd Roland Bleinroth, woordvoerder van de directie van Messe Stuttgart, verkozen tot lid van de raad van bestuur. AHK debelux is de officiële vertegenwoordiger van Messe Stuttgart in België en Luxemburg.

AUMA is de belangrijkste federatie van de Duitse beursindustrie. Ze heeft momenteel 73 leden, waaronder 38 federaties van exposerende en bezoekende industrieën, alsook dienstverlenende bedrijven en 35 beursorganisatoren. Het hoofddoel van AUMA is het ondersteunen van Duitse kleine en middelgrote ondernemingen bij hun deelname aan beurzen in binnen- en buitenland.

Ook nieuw gekozen werden Wolfram N. Diener, voorzitter van de Raad van Bestuur van Messe Düsseldorf GmbH, Hans Peter Wollseifer, voorzitter van de Duitse vakorganisatie voor ambachten (ZDH), en Hans-Günter Trockels, algemeen directeur van Kuchenmeister GmbH, Soest. Dr. Isabella-Afra Holst, Senior Vice President, Software AG, en Gerald Böse, Chief Executive Officer, Koelnmesse GmbH, werden herkozen in de raad van bestuur van AUMA. De raad van bestuur van AUMA komt twee keer per jaar bijeen.