Amazon eist WEEE-registratie tegen 5 juni

30/03/2023

Vanaf die datum begint Amazon het niet-conforme aanbod op te schorten.

Onze partner take-e-way informeert op zijn website over een bericht van Amazon dat zijn verkooppartners hun WEEE-registratienummers ten laatste 05/06/2023 aan het verkoopplatform moet doorgeven.

Vanaf deze datum zal Amazon beginnen met het opschorten van het niet-conform aanbod om tijdig aan de wettelijke EPR-eisen (Extended Producer Responsibility) te voldoen. Deze informatie wordt bevestigd door een artikel van Onlinehändler News.

Exploitanten van online marktplaatsen en aanbieders van fulfilmentbedrijven moeten vanaf 01/07/2023 controleren of fabrikanten/handelaars hun elektrische en elektronische apparatuur correct hebben geregistreerd bij de Stiftung Elektro-Altgeräte Register (EAR). Indien fabrikanten (ook handelaren kunnen fabrikanten zijn volgens de wet ‘ElektroG’) of gevolmachtigden niet of foutief zijn geregistreerd, mogen exploitanten van elektronische marktplaatsen niet toelaten dat zij hun elektrische en elektronische apparatuur aanbieden of ter beschikking stellen.

Heeft u vragen?

Neem dan contact met ons op:

Matthias Popp

Afdelingshoofd