Ledennieuws

BUCHEN klimt hoog voor de industrie

18/09/2020

De industriële klimmers van BUCHEN KraftwerkService zorgen voor een snelle, effectieve en goedkope toegang, zelfs op moeilijk bereikbare plaatsen. Het nieuwste lid van AHK debelux stelt zich voor.

BUCHEN KraftwerkService  gevestigd in Herne, Duitsland, biedt exploitanten van conventionele elektriciteitscentrales, thermische afvalverwerkingsinstallaties en industriële verbrandings- en stoomopwekkingsinstallaties in heel Europa speciale diensten aan op het gebied van reiniging, verwerking en sanering.

Zeldzame service met voordelen

Nu biedt het extra diensten aan in het zeldzame maar voordelige segment van de touwtoegangstechnologie. Touwgesteunde reinigingstechnologie biedt immers een bijzonder zachte aanpak van de installatie en een minimale verstoring van de normale werkprocedures. Hiervoor heeft het bedrijf, dat in heel Europa actief is, een eigen team van industriële klimmers aangetrokken om professioneel werk op hoogte uit te voeren, zowel in de industriële dienstverlening als in de verwante gebieden.

Waar de kraan niet bij kan

In de praktijk is het gebruik van hoogtewerkers vooral zinvol, wanneer toegangsconcepten zoals kranen, hefplatforms en steigers hun grenzen bereiken of te duur zijn. Ideale toepassingsgebieden voor de klimmers zijn werkzaamheden in grote verbrandingsruimtes en ketelhuizen, bouwkundige reiniging in hallen en werkzaamheden aan gevels, daken en torens.

Bekwame medewerkers overal inzetbaar

Zowel in de machinebouw als in de industriële dienstverlening moeten hoogtewerkers over een dubbele competentie beschikken: in de toegang tot de installaties en in de uitvoering van de taken. Om dit te garanderen kwalificeert BUCHEN haar medewerkers op beide gebieden doelgericht. De industriële klimmers van BUCHEN zijn gekwalificeerd volgens de gerenommeerde FISAT-normen. BUCHEN schoolt bij in touwtoegangstechnieken en handelsgerelateerde technische kennis op maat van specifieke locaties. Het bedrijf levert reinigings- en onderhoudsdiensten, maar ook inspecties en werkzaamheden op het gebied van corrosiebescherming, staalconstructie, leidingsbouw, elektrische installaties en isolatie.

Traditioneel bedrijf met wortels in Keulen

BUCHEN KraftwerkService maakt deel uit van de Buchen Gruppe,  die in 1844 in Keulen is ontstaan. Met ongeveer 3.000 medewerkers op 36 locaties in 13 landen is BUCHEN vandaag de dag een van Europa's toonaangevende dienstverleners op het gebied van industriële dienstverlening, energiecentrales, tankservice, katalysatorbehandeling en slibontwatering. Naast raffinaderijen en chemische bedrijven profiteren ook tal van klanten uit de zware industrie van de geconcentreerde knowhow van dit traditionele bedrijf.

Contact:
Stefanie Busch