Interview
Ledennieuws

Meubels voor het thuiskantoor van uw medewerkers

20/04/2021

De coronapandemie stelt ook uitdagingen voor de verzending van kantoormeubilair. Buro International reageerde met een innovatieve tool: online kantoormeubilair bestellen voor het thuiskantoor.

AHK debelux verwelkomt een nieuw lid: de Belgische onderneming Buro International. Het kantoorinrichtingsbedrijf, dat in 1984 werd opgericht, wordt geleid door het echtpaar Sylvie Naessens en Jeroen Van den Bossche en heeft drie vestigingen in België. Aanpassingsvermogen is een onderdeel van succes. Toen klanten zich door de Corona-pandemie steeds meer op thuiskantooroplossingen gingen richten, reageerde Buro International met een innovatief hybride model: kantoormeubilair voor het thuiskantoor.
Leer meer over het bedrijf in het interview met de twee directeuren, die in Duitsland vervaardigd meubilair verkopen.

Welke producten biedt Buro International aan?

Ons bedrijf heeft drie oplossingen: B2B en e-commerce en een Hybride model.
B2B is de klassieke business: inrichten van kantoorruimtes met kantoormeubilair vaak gecombineerd met maatwerk, meestal na opmaak van een 2D of 3D plan. Dit doen we in België, Nederland maar ook in Luxemburg met onze partner INSCAPE interiors.
E-commerce: via de performante webshop bereiken we een cliënteel in België en Nederland. Dit zijn meestal spot bestellingen (1 stoel, 1 kast), geen inrichtingen.
Hybdride model: Onze webshop kunnen we aanpassen aan de huisstijl van onze corporate klanten met vrije keuze van assortiment (gepersonaliseerd portaal); op dit ogenblik zetten we tal van e-shops op voor onze corporate klanten om hun personeel aan voordelige voorwaarden ‘home working furniture’ te laten bestellen. De werknemer kiest zelf en koopt zelf, al dan niet met voucher van zijn bedrijf en krijgt zijn meubel geleverd volgens principes van meest de moderne e-commerce.

Voor wie zijn uw producten bestemd?

Onze klanten zijn in hoofdzaak bedrijven en overheidsinstellingen. In het hybdride model zijn dit personeelsleden van onze corporate klanten die op onze webshop meubilair voor hun Home-Office kiezen.

Wat onderscheidt u van de concurrentie?

De essentie van het concept - innovatieve marketing, performante logistiek met kwaliteitsproducten in een assortiment uit voorraad leverbaar, onder eigen label, voor B2B klanten is ook na 40 jaren nog steeds actueel, maar dan wel aangepast met moderne communicatietools en logistieke systemen erachter.

Onze approach is zeer digitaal, klantgericht en tegelijk zeer menselijk. Noem het ‘old school’ maar met een digitale saus erover. Dienstverlening, meedenken met de klant over zijn ideale kantoorconcept, ergonomische problemen oplossen bij medewerkers maar dan wel met interactieve instructie video’s van ons meubilair, ‘track and trace’-logistiek, en zeer performante web-oplossingen. Wij hebben de voorbije jaren verschillende overnames gedaan met de bedoeling onze lokale marktposities te versterken maar ook expertise op te bouwen in domeinen waar we iets knowhow missen.

Naar welke contacten of partners bent u op zoek in Duitsland?

Wij zijn op zoek naar partners die onze digitale oplossing (de webshop en het hybride model) willen verdelen (distributie opzetten) bij Duitse kantoormeubelproducenten. Anderzijds willen we onze Hybride tool ook introduceren bij grote Duitse corporates (gepersonaliseerde webshop met kwaliteitsproducten aan speciale voorwaarden voor hun medewerkers). Wij wensen ook een beursstand te hebben op INTERZUM en ORGATEC, beide beurzen in Duitsland.

Waarom heeft u gekozen voor AHK debelux?

Wij zijn sterk geïnteresseerd in het uitwisselen van ideeën en concepten met bedrijven uit andere landen. Onze belangrijkste handelspartners zijn onze naburige landen. Trouwens, 70 procent van het meubilair dat we met ons bedrijf in België verdelen wordt gemaakt in Duitsland. Een business club zoals AHK heeft als voordeel dat het ook de ‘decision makers’ of ‘key persons’ zijn die het bedrijf vertegenwoordigen zoals in ons geval wij ook de eigenaars zijn.

Wat verwacht u van uw lidmaatschap bij AHK debelux?

Ik hoop interessante mensen te kunnen ontmoeten en verschillende keren per jaar een event, zowel in België, Luxemburg als Duitsland bij te wonen. Mijn doel is persoonlijke ervaringsuitwisseling, maar ook de eerste stappen te kunnen zetten met de internationalisering van onze technologie door de juiste contacten te kunnen leggen.

Hartelijk dank, mevrouw Naessens en de heer Van den Bossche, voor het interview.

Alles begon met kasregisters – uit be bedrijfsgeschiedenes

Buro International bestaat bijna 40 jaar (oprichting in 1984), en is ontstaan uit de verkoop van kasregisters aan horecazaken. Deze horecazaken gaven aanleiding tot verbreding van het assortiment naar tafels, stoelen en andere meubelen. Vandaar was de stap snel gezet naar kantoormeubilair, en dit in een regio (West-Vlaanderen) die in die periode een stijle economische groei kende o.a. in textiel, machine bouw en andere. Buro International heeft zich in de jaren 80 gepositioneerd in de markt door te pionieren met nieuwe marketingconcepten.

Als eerste maakte ze gebruik van Large-Scale communicatie met postorder brochures. Hierin stonden de kernproducten van het bedrijf, scherp geprijsd en uit voorraad leverbaar met eigen logistiek. Deze manier van werken (noem het "google ad words" avant la lettre) heeft een naamsbekendheid en een reputatie gecreëerd waar het bedrijf op vandaag nog steeds de vruchten van plukt.

Buro International, Galgenveldstraat 6, 8700 Tielt, schrijf e-mail, T: (+32) 051404411

Wilt u ook uw lidbedrijf voorstellen? Neem contact met ons op!